Uniconta

Kurser og seminarer

Se vores kurser, seminarer og webinarer

Læs mere her

Moderniser din virksomheds økonomistyring – Uniconta er et enkelt regnskabsprogram

Erik Damgaard har udviklet økonomisystemer siden 1983. Uniconta’s fundament er bygget på det bedste af de foregående 5 økonomisystemer, Erik har udviklet, kombineret med den nyeste teknologi fra Microsoft.

Et regnskabsprogram med alt hvad du behøver

Resultatet er et intuitivt regnskabsprogram der opfylder alle dine behov indenfor bogholderi, logistik og projekt. De enkle, men kraftfulde, funktioner giver dig komplet overblik over din virksomhedsøkonomi og kan hjælpe med at gøre din virksomhed mere effektiv og rentabel.

  • Håndtér din økonomistyring, logistik og projekter
  • Opret egne felter og kartoteker
  • Tilpas skærmbilleder, flere åbne skærmbilleder
  • Generer og download egne rapporter
  • Upload og vedhæft elektroniske dokumenter og bilag i alle formater
  • Nem søgning på alle data
  • Værktøj til integration med andre programmer
  • Din egen løsning – også i skyen

Uniconta er baseret på Microsoft teknologi og udviklet til at indgå nemt og smidigt i dit it-miljø i skyen.
Selvom det er et standard økonomisystem, er det fleksibelt opbygget, så du selv kan tilpasse løsningen med egne felter, kartoteker og skærmbilleder. Det betyder, at du ikke er afhængig af, at dine ønsker til ændringer skal passe sammen med andre virksomheder.

Erik Damgaards programmer har altid været kendetegnet ved en veludbygget værktøjskasse. Uniconta er ingen undtagelse. Derfor kan kunderne nyde godt af de tillægs- og integrationsløsninger, som partnere som f.eks. DataComfort tilbyder. Uniconta udvikler en standard økonomiløsning og lader partnerne udvikle brancheløsninger og udvidelser.

Få et indblik i Uniconta, og hvordan det kan være med til at digitalisere dine processer

Optimér din virksomhed med Uniconta

Få overblik over din økonomiske situation med Uniconta

Fuldt overblik med Uniconta

Farvel til papirnusseri hos Too Good To Go

Kom på Uniconta seminar

DataComfort afholder sammen med Uniconta seminarer. Læs mere om programmet og tilmeld dig her:

 

Kom i gang med bankafstemning i Uniconta

Kom i gang med bankafstemning i Uniconta

22 apr 2021 09:00 - 10:00
Fragthåndtering i Uniconta

Fragthåndtering i Uniconta

6 maj 2021 10:00 - 10:30
Introduktion til Uniconta - Webinar

Introduktion til Uniconta - Webinar

6 maj 2021 09:00 - 11:00
Kom i gang med bankafstemning i Uniconta

Kom i gang med bankafstemning i Uniconta

20 maj 2021 09:00 - 10:00

Prøv Uniconta helt gratis

Du kan prøve Uniconta enkelt og gratis, klik på linket og udfyld formularen så er du i gang med Uniconta inden for 2 min.

Tips og nyheder

Vi sender 3-6 gange om året tips og nyheder ud. Tilmeld dig her:


Maksimal hastighed

Uniconta er en App, der afvikles ligesom Microsoft Office. Den kører på PC eller Mac, men gemmer alle data i skyen. Det giver maksimal hastighed og ingen ventetider.

PC, tablet eller smartphone

Uanset om du bruger pc, tablet eller smartphone, har du altid adgang til brugervenligt design. Uniconta er nemlig opbygget i responsivt design, således at løsningen tilpasser sig til den hardware, du bruger.
Enkel konvertering
Uniconta har udviklet et konverteringsværktøj, der gør det sikkert og nemt at skifte fra andre økonomisystemer som f.eks. Microsoft Dynamics C5, e-conomic og Dynamics NAV.
Ved skift til Uniconta, får man konverteret alle sine poster fra finans, debitor, kreditor, lager, ordre og indkøb samt dimensioner og medarbejdere: Historikken er gemt og brugbar i Uniconta fra første sekund.

Hurtigt i gang

Kom nemt i gang med Uniconta – Vi flytter dine data fra C5, NAV eller e-conomics, sætter dine faktura op og giver dig personlig og effektiv undervisning

Solidt grundlag

Uniconta tager arven op efter C5 og tilbyder kunderne et moderne økonomisystem, med de kendte funktioner.

En hver C5 bruger vil føles sig hjemme

Nemt for dine medarbejdere

Uniconta er et enkelt og intuitivt regnskabsprogram, der opfylder alle dine behov indenfor bogholderi, logistik og projekt.

Standard
1-3 brugere
199,00 pr. bruger
  • Finans
  • Debitor
  • Fakturering
  • Indscanning
  • Varekartotek
  • Rapportgenerator
  • Dashboard
  • 2.000 finansposter pr. år.
  • Salgsordre & Indkøb: 49,-
  • Logistik: 149,-
  • Produktion: 149,-
  • CRM: 99,-
  • Anlæg: 99,-
  • AutoBanking: 99,-

Prøv gratis
Business
4-12 brugere
249,00 pr. bruger
  • Finans
  • Debitor
  • Fakturering
  • Indscanning
  • Varekartotek
  • Rapportgenerator
  • Dashboard
  • 50.000 finansposter pr. år.
  • Salgsordre & Indkøb
  • Logistik
  • Produktion: 149,-
  • CRM: 99,-
  • Anlæg: 99,-
  • AutoBanking: 99,-

Prøv gratis
Enterprise
Min. 8 brugere
299,00 pr. bruger
  • Finans
  • Debitor
  • Fakturering
  • Indscanning
  • Varekartotek
  • Rapportgenerator
  • Dashboard
  • 50.000 finansposter pr. år.
  • Salgsordre & Indkøb
  • Logistik
  • Produktion
  • CRM
  • Anlæg
  • AutoBanking: 99,-

Prøv gratis

Salg & Indkøb

Salgsordre-modulet anvendes til at holde styr på tilbud, ordrebeholdningen, styre leveringer og fakturering. Det er vores ordrestyringsmodul.

Tilbud og salgsordrer er i Uniconta adskilt i to kartoteker, hvilket forbedrer overblikket over udestående tilbud til opfølgning og afslutning med et salg.
Workflowet i vores ordrestyring gør det ligeledes nemt og hurtigt at konvertere et tilbud til en salgsordre.

Indkøbsordre bruges til af holde styr på bestilte varer og ydelser hos kreditorer. Der er mulighed for del-modtage varer fra kreditorer. Ved modtagelse af købsfaktura fra kreditor opdateres indkøbsordren med antal og købspriser.

Eventuelle nye købspriser kan opdateres på varerne, hvis det ønskes.

Du kan afsende tilbud, følgesedler og ordrebekræftelser på e-mail og selv tilpasse den hilsen, som indsættes i e-mailen – afhængigt af dokumenttype.

Logistik

Logistik udvider både økonomisk og fysiske lagerstyring væsentligt med en lang række funktioner, som man kan slå til og fra alt efter behovet i virksomheden.

Uniconta giver virksomheden en knivskarp styring af lagerenheder, dvs. når et vareparti og enheder skal kunne følges, og den ægte lagerværdi af køb og salg skal beregnes.

Projekt

Projekt kan omkostninger, indtægter og timeforbrug styres på det enkelte projekt. Hver gang du opretter et nyt projekt, kan du indtaste data på kunden via en række forskellige skabeloner. Du får dermed ensartet data på dine kunder, og du har et samlingspunkt for kundedataen i projektmodulet. Det gør det nemt at overskue din samlede kundeportefølje.

NB! Projekt forudsætter man også har Salgsordre & Indkøb

Produktion

Produktion i Uniconta anvendes til håndtering af produktionsstyklister, og giver overblik over igangværende produktionsstyklister.

Uniconta håndterer 2 typer styklister – Styklister og Produktionsstyklister. Styklister kan benyttes som almindelige styklister, der færdigmeldes ved fakturering eller som en samleliste, hvori der indgår f.eks. afgifter eller fragt.

Uniconta Produktion må ikke forveksles med produktionsstyring, da Uniconta Produktion ikke håndterer ressourcer, maskintid, produktionstid m.m.

CRM

Tag dine kundeemner til næste niveau med vores CRM system. CRM-modulet i vores økonomisystem giver dig de bedste redskaber til at holde styr på dine kundeemner og tage din forretning med dem til det næste niveau. Med de mange dimensioner af informationer, du kan tilknytte til kundeemner og eksisterende kunder i Uniconta, bliver du bedre klædt på til at målrette dine aktiviter til dine kunders behov og interesseområder.

Anlægsmodulet

Anlægsmodulet i Uniconta er designet til at give virksomheder et overblik over deres anlægsaktiver, og gør det nemt at følge og styre anlæggene gennem hele deres livscyklus.

Anlægsmodulet er integreret med finanskladderne, så anlægskartoteket automatisk bliver opdateret med anskaffelsesværdier, op- og nedskrivninger, afskrivninger, tab/vind samt salgsværdier, når disse beløb bogføres i finanskladderne.

AutoBanking

AutoBanking samler alle transaktioner med banker i ét modul og omfatter:

  • Bank Connect
  • Leverandørservice
  • Betalingservice PBS
  • SEPA Direct Debit

Ekstra funktionalitet

Standard
1-3 brugere
  • Ekstra brugere: 199,-
  • Timeregisteringsbruger (brugerprofil): 79,-
  • Ekstra regnskaber: 49,-
  • Log feltændringer: 99,-
  • Ekstra finansposter: (Op til 2.000 – inklusiv)

      • Op til 7.000 – kr. 49,00
      • Op til 12.000 – kr. 98,00
      • Op til 52.000 – kr. 129,00
      • Op til 102.000 – kr. 258,00
      • Op til 152.000 – kr. 387,00
      • Op til 250.000 – kr. 449,00
      • Herefter tilkøbes i pakker af 250.000 finansposter – kr. 449,00
  • Serverlogin (API og integrationsadgang): 99,-
  • Udvidet serverkald – op til 75.000 pr. døgn
    (5.000 serverkald pr. døgn er inklusiv) 500,- på bruger
Business
4-12 brugere 
  • Ekstra brugere: 249,-
  • Timeregisteringsbruger (brugerprofil): 79,-
  • Ekstra regnskaber: 99,-
  • Log feltændringer: 199,-
  • Ekstra finansposter: (Op til 50.000 – inklusiv)

      • Op til 55.000 – 49,00
      • Op til 60.000 – 98,00
      • Op til 100.000 – 129,00
      • Op til 150.000 – 258,00
      • Op til 200.000 – 387,00
      • Op til 500.000 – kr. 449,00
      • Herefter tilkøbes i pakker af 500.000 finansposter – kr. 449,00
  • Serverlogin (API og integrationsadgang): 99,-
  • Udvidet serverkald – op til 75.000 pr. døgn
    (5.000 serverkald pr. døgn er inklusiv) 500,- på bruger
Enterprise
Min. 8 brugere
  • Ekstra brugere: 299,-
  • Timeregisteringsbruger (brugerprofil): 79,-
  • Ekstra regnskaber: 149,-
  • Log feltændringer: 299,-
  • Ekstra finansposter: (Op til 2.000.000)

      • Herefter tilkøbes i pakker af 2.000.000 finansposter – kr. 449,00
  • Serverlogin (API og integrationsadgang): 99,-
  • Udvidet serverkald – op til 75.000 pr. døgn
    (5.000 serverkald pr. døgn er inklusiv) 500,- på bruger

Opbevaring af inaktive regnskaber (5 år)

Inaktive regnskaber betyder regnskaber, der af juridiske årsager skal gemmes i 5 år og som ikke skal benyttes.

Uniconta A/S sørger hermed for at regnskabet opbevares i henhold til gældende lovgivning.

Det omfatter ikke regnskaber, hvor der er aktiv bogføring uanset omfanget.

Der er ingen adgang til inaktive regnskaber.

Opbevaringen træder i kraft fra det øjeblik abonnementet opsiges på det ønskede regnskab (se link til formular ovenfor).

Paperflow

Simpel scanning: kr. 1,85 pr. bilag

DataComfort er Uniconta Partner

DataComfort er startet af Damgaard folk og har en naturlig tilknytning til Erik. DataComfort har stor erfaring med regnskab og økonomi fra mange forskellige systemer. Derfor var det også naturligt for Uniconta at vælge DataComfort som support partner på Uniconta.

Erik Damgaard

Erik Damgaard har udviklet økonomisystemer siden 1983, hvor han sammen med broderen Preben Damgaard, stiftede Damgaard Data. Erik står bag økonomisystemerne Danmax, Concorde, C5, XAL og Axapta, der i dag hedder Microsoft Dynamics AX.
I 1999 gik Damgaard A/S på Børsen og året efter fusionerede virksomheden med ærkerivalen Navision. I 2002 opkøber Microsoft Navision og Erik fortsætter i en høj stilling hos Microsoft Corp. indtil han stopper i 2004.
Siden 2004 har Erik bl.a. udviklet Straticator, en webbaseret handelsplatform før han igen vendte tilbage til ERP-branchen med Uniconta.

Få økonomisk overblik med Uniconta

DataComfort byder på mere end Uniconta

Section 1

This is a text block. Click the edit button to change this text.

Section 2

This is a text block. Click the edit button to change this text.

This is a text block. Click the edit button to change this text.

SUPPORT