Microsoft Dynamics NAV 2017 lanceret

Vores egen Christian Birkmann var i slutningen af oktober på tur med Microsoft til lancering af Dynamics NAV 2017 og et spændende kig i “krystalkuglen” for fremtidens udvikling af økonomisystemer.

I fremtiden vil vi se en acceleration af den bølge, som vi så småt er blevet ramt af: det bliver enklere og hurtigere at håndtere økonomien i din virksomhed.

Microsoft startede den proces da de lagde C5 ind under NAV.  Dette vil nu udmønte sig i en række enklere og mere simple processer, der reelt set løser det samme – det bliver bare enklere og hurtigere.

Et andet område der fortsat er i fokus, er evnen til at integrere produkter og genbruge informationer. Det er uanset, om det er informationer fra økonomisystemet, der hjælper når der skal skrives mail eller tages forretningsbeslutninger. Det samme gælder integration til eksterne informationer, om det er en leverandørs lagerbeholdning eller integration til en facebook-webshop.

 

Fakturascanning er standard i NAV 2017

Nu er der standard i NAV og C5 en fuldt integreret dokumentscanning og godkendelse. Selve skanningen er lavet i samarbejde med Lexmark, og Microsoft har indgået en aftale der giver alle kunder 75 gratis scanninger pr. måned. Til forskel fra den tidligere version er det nu muligt at afløfte fakturalinjer. Så når du eks. modtager en faktura fra en leverandør, kommer den direkte til NAV klar til godkendelse eller bogføring, uden at du skal side og taste varer og beløb.

 

Udfør opgaver i Dynamics NAV 2017 direkte i Outlook

En anden meget anvendelig funktionalitet, er muligheden for at arbejde i NAV direkte fra Outlook. Det er således blevet utrolig nemt og effektivt at få en order via mail oprettet i NAV og eksempelvis mailet en ordrebekræftelse retur til kunden. Vi har lavet en kort lille video, der viser hvor enkelt det kan gøres.

 

 

Dynamics 365 – og hvad er det så?

Microsoft har lanceret Dynamics 365 Financials der er et økonomisystem, baseret på NAV. I korte træk kommer det til at være en forenklet version af NAV.

Dynamics 365 er lanceret i USA og Canada i november 2016. Vi ser det i Danmark i løbet af 2017 (dato er ikke fastsat). Produktet udvikler sig løbende, med hyppige opdateringer (pt. ser vi nyheder på ugebasis og nogle gange oftere).

 

Nu er Dynamics kommet ud i USA og Canada og kommer til Danmark i 2017 men hvad sker der så efterfølgende?

Vores forudsigelser er at:

  • Udviklingen i 2017 vil bære præg af at en adoption og simplificering af mange NAV-funktioner.
  • Fremadrettet vil NAV og Dynamics 365 bygge på samme platform men Dynamics 365 vil være mere simpel og begrænset i dens funktionalitet og visning.
  • Udviklingen af Dynamics 365 vil efterfølgende rette sig mod enklere og hurtigere integration samt kortere processer.

 

5 facts om Dynamics 365.

  • En sammensmeltning af funktionaliteter fra med afsæt i NAV, CRM og Office 365.
  • Kører kun på web og app
  • Jævnlige opdateringer
  • Enkel funktionalitet
  • Rig på funktionalitet

 

Hvad sker der med C5?

Der kommer endnu en ændring til C5.

Dynamics 365 tager afsæt i den enkelhed og tilgængelighed der var i den gamle version af C5. Derfor er det også naturligt for Microsoft at lade Dynamics C5 erstattes af Dynamics 365. Dette kommer til at ske løbende med Microsoft har forpligtiget sig over for deres kunder at den aktuelle C5 vil blive vedligeholdt 5 år frem (uden at der ligge en præcis dato).

 

Banner_1170_400

Ring til os: 70 200 142

Har du spørgsmål så giv os et kald.

Jeg har siden 1998 beskæftiget mig med ERP og infrastruktur, inden for handel og produktionsvirksomheder.
Jeg brænder for at skabe og implementere individuelle IT-løsninger til små og mellemstore virksomheder med fokus på at optimere processer og indtjening.

SUPPORT