Dimensionsanalyse og regnskabsdimensioner i Uniconta
Anvend din data til noget brugbart
Få det bedste ud af dit regnskabsdata
Når der skal tages beslutninger om fremtiden, er det ofte fortiden, der bruges som pejlemærke. Netop derfor er det vigtigt at kunne se et fuldt billede i sit data. I den forbindelse er dimensionsanalyse et stærkt værktøj.
Hos DataComfort får vi ofte spørgsmål, der vedrører, hvordan man ser trends i data om produkter, projekter eller afdelinger. Der er flere måder at finde disse data på, men et godt værktøj som mange overser, er dimensioner. Uniconta har alle de værktøjer der skal til for at arbejde med dimensioner.
Dimensioner er en markør på posteringer. Dette kan f.eks. være, at alle omkostninger til transport er markeret med et projekt eller en afdeling, eller enhver indtægt er fordelt på de kundeansvarlige. Ved at markerer sine posteringer, har man mulighed for at filtrere dine data. Den mest brugte metode er at trække en finansbalance med dimensioner. Så kan man let se de data man har i systemet, fordelt efter de dimensioner som man har brugt. Det kunne være en samlet balance over et projekt, udviklingen af et nyt produkt, et land eller en afdeling.
Vi har lavet 2 små videoer, der introducerer dimensioner i regnskab og viser dig, hvordan du sætter det op og laver din første dimensionsanalyse. Find dem på vores YouTube kanal.
Har du spørgsmål så giv os et kald på 70 200 142
Vi er altid klar til at besvarer dine spørgsmål eller bidrage med vores erfaring til dine problemstillinger. Når det gælder dimensionsanalyse, er du i de bedste hænder hos DataComfort