Dynamics 365 lanceres i begyndelsen af 2018

Dynamics 365 lanceres i begyndelsen af 2018

Dynamics 365 og Dynamics NAV nærmer sig hindanden og der bliver flere muligheder for at få NAV i ”skyen”. I starten af 2018 lanceres et kombineret ERP og CRM system i Danmark – navnet er Dynamics 365. Med dette nye produkt skruer Microsoft op for hastigheden på den digitale transformation som rummer alle kundetyper: dem der kun ønsker løsninger i ”skyen”, ”on-premise” (lokal hosting) eller en løsning midt i mellem.

Med frigivelsen af Dynamics 365 bliver der nu en reel mulighed for at samle sine forretningsapplikationer i skyen. Dynamics 365 giver mulighed for at køre en standardløsning i skyen og berige den med partnerudviklede moduler. Har man behov for andre tilpasninger er der stadig mulighed for at køre NAV i skyen, da Dynamics 365 kommer i 3 versioner.

3 versioner samme platform

  • Dynamics 365: Skybaseret ERP med mulighed for installation af partnermoduler
  • Dynamics 365 i en skybaseret version hvor der kan foretages tilpasninger
  • NAV 2018: Den samme stærke NAV kerneløsning, installeret på egne servere

Dataanalyse bliver nemmere

Integrationen af analyseværktøjer bliver standard i Dynamics 365 og derfor bliver det også endnu nemmere for NAV 2018 at integrere til analyseværktøjer som f.eks. Power BI. En funktionalitet vi ser en øget efterspørgsel på, da data i stadig højere grad anvendes til at monitorerer forretningen og skabe grundlag for bedre og hurtigere forretningsmæssige beslutninger.

Dynamics 365 kommer i versioner der benytter sig at NAV og af Ax som ERP system. Dermed er der nu mulighed for at de kunder, der vil have glæde af Ax kan have deres forretningssapplikationer i ”skyen”. Uanset om man er til NAV eller Ax, er integrationen lavet gnidningsløst mod SharePoint, Office 365, CRM, Power BI mm. Dermed er det nemt at vælge de applikationer man har behov for i sin forretning. Du får med andre ord frihed til at sammensætte den løsning, der passer bedst og skaber størst værdi for din virksomhed.

Mere mobil, mere fleksibel.

Valgmuligheder og fleksibilitet er ikke den eneste nyhed. Det voksende ønske om at kunne tilgå økonomisystemer på mange niveauer har Microsoft taget endnu et skridt videre. Uanset om man er til Dynamics 365 eller NAV 2018, så kan man nu arbejde på pc, tablet eller smartphone, blot der er internetforbindelse. Muligheden for hurtigt at få et svar, placere en ordre eller booke en produktion er med til at øge produktiviteten og hjælpe til en hurtigere respons.

Er det nu – eller skal vi vente?

Med disse frigivelser er Microsoft nået til et punkt, hvor integration og helhed er implementere uden at gå på kompromis med fleksibilitet. Muligheden for at starte småt og vokse, eller opsplitte i mindre enheder har aldrig være større efter Microsoft har valgt at bruge NAV som grundlag for alle deres løsninger. Samtidig har den øgede tilgængelighed, via flere platforme og mange integrationer, gjort det muligt at holde overblik hvor det er nødvendigt og dermed være langt mere på forkant med hvad der sker i din forretning.

Vil du gerne vide mere om mulighederne med Microsoft Dynamics så ring til Christian Birkmann på telefon 70 200 142.

Jeg har siden 1998 beskæftiget mig med ERP og infrastruktur, inden for handel og produktionsvirksomheder. Jeg brænder for at skabe og implementere individuelle IT-løsninger til små og mellemstore virksomheder med fokus på at optimere processer og indtjening.
SUPPORT