Fra oktober 2018 udgår Microsoft Dynamics NAV som produktnavn. Herefter hedder det Business Central uanset om det er til lokal installation på egne servere eller som en hosted service. Dermed bliver det nye navn “Microsoft Dynamics 365 Business Central”.

Hvad er nyt

Ud over navnet, hvad kan vi så vente os af den nye NAV? Der kommer en række forbedringer i betjeningen af Business Central, der gør den nemmere og hurtigere end de tidligere versioner.

Siden slutningen af 2017 har NAV og Business Central delt kode og allerede derfra, har det været det samme program – forskellen har været, at NAV har kunne leveres at Microsoft partnere som hostede eller som lokale installationer og Business Central, har været det navn Microsoft har brugt i deres hostede løsninger.

Kontakt os og prøv Dynamics 365 Business Central gratis

Brugeroplevelsen

I Business Central er brugeroplevelsen opdateret på både den klassiske windowsklient, web-klienten samt de mobile klienter. Især mobil- og webklienterne er opdateret kraftigt og giver nu bla. mulighed for at få funktionsmenuer frem i andre skærmbilleder.

En funktion der måske ikke lyder at meget, men som vi har set mange kunder anvende i mange andre systemer, er copy/paste ind i skærmbilleder i NAV. Det bruges eksempelvis til at indsætte ordrelinjer, der er kommet ind på en mail direkte til en salgsordre i Business Central eller data direkte fra Excel.

Nemmere filtrering

Det er blevet nemmere at sortere og finde sine data med datafiltre. Med nye datafiltre er det nu muligt at finde sine data vha. filtrering, så man ikke behøver at skulle huske specifikke ting men bare nogle få informationer. Dette kan kombineres med søgningsfunktionaliteten, så hvis man eks. har en attribut på vare der fortæller noget om farven, kan man vælge alle røde varer i en varegruppe.

Microsoft har lavet en god oversigt over alle nyhederne vedr. Dynamics365 Business Central som du kan læse her

SUPPORT