I en tid hvor nye systemer kommer på markedet og eksisterende opdateres med ny teknologi og “løfter” om at de kan “revolutionere” forretningen, synes vi det er interessant at komme med et bud på, hvad der egentlig er vigtigst at sætte forrest: systemet eller forretningen.

Det handler om at være nysgerrig

Som med meget ny teknologi er det let at blive imponeret og nysgerrig på hvad nye funktionaliteter kan gøre for at optimere processer og indtjening i virksomheden, og bør også være en naturlig del af forretningsudviklingen at være orienteret om, hvad der rører sig på markedet.

Som leverandør af moderne IT-løsninger følger vi også med, og det er altid en stor fornøjelse at kunne inspirere eksisterende og potentielle kunder til at tænke nyt, og se at der findes nye og smartere veje til en optimering af deres forretning. Knapper med nye farver og mere funktionalitet er altid populære, men det er ofte et helt andet sted vi mærker den særlige interesse, og det er når vi taler om deres forretning og viser at det er den vi har fokus på, og ikke kun at levere nye og smartere funktionaliteter.

Vi ser det som vores fornemmeste opgave at forstå kundens forretning, organisation,  processer og mål, for først når alt det er kendt kan vi for alvor bidrage med vores specialistviden og give værdiskabende input til, hvordan teknologien kan understøtte virksomheden i endnu højere grad.

Et nyt system er ikke altid lykken

Vi oplever mange virksomheder have en overbevisning om, at et der skal et nyt system til, for at kunne bringe dem til “næste niveau” eller få lige præcis den forretningsmæssige indsigt de ønsker. Men lad og slå det fast, at nye systemer er som når håndværkeren får en nye skruemaskine – den er måske og hurtigere, men det er håndværkerens viden om hvordan den bruges, der giver den værdi.

Derfor er der ikke et entydig svar på, om et nyt system er lykken eller ej. Flere ting skal overvejes, og særligt skal de “relaterede” omkostninger tages med i overvejelserne, for såvel nye og som eksisterende løsninger. Vi oplever mange der ikke har fokus på disse driftsomkostninger, og alene de, kan været med til at det giver mening at skifte til en moderne cloud-baseret løsning. Vi opfordrer derfor altid til at der vurderes på den samlede økonomi (ROI), hvad enten det gælder et nyt eller eksisterende system.

Vi har taget et valg

Hos DataComfort har vi taget det valg, at system og forretning hænger tæt sammen, og at forretningen altid skal komme foran valget af system. For kun med den rette indsigt i virksomhedens situation og mål, kan vi gøre det vi brænder for hver dag; nemlig at skabe og implementere individuelle IT-løsninger, der optimerer processer og indtjening.

De bedste hilsner

Christian Birkmann

Har du spørgsmål så giv os et kald på 70 200 142

Vi er altid klar til at besvarer dine spørgsmål eller bidrage med vores erfaring til dine problemstillinger. Når det gælder spørgsmål til implementering af nye systemer, eller et tjek at de eksisterend, er du i de bedste hænder hos Christian Birkmann, og ønsker du at tale en anden fra DataComfort kan du finde vores direkte numre her

Vi sender 3-6 gange om året tips og nyheder ud. Tilmeld dig her:


´

SUPPORT